Tusen gånger starkare


Såg ju som sagt Tusen gånger starkare med hanna idag.
Själv tycker jag att det var en jättebra film som speglar sig med verkligheten i ett klassrum.
Om de snygga bitichiga, de coola, de tysta, de som inte bryr sig och de som är som Saga, tusen gånger starkare.
Jag iallafall har tänkt en hel del på det nu efter filmen, vad folk egentligen skulle ha gjort om nånting hände eller vad som skulle hända om det skulle komma en tjej som Saga till klassen, hon som bara var sig själv och var bara positiv och glad.
Det är så vanligt att vi alla tjejer helt plötsligt går från barn och tror att vi är vuxna eller tonåringar (de som inte är det), vi börjar helt plötsligt bara tänka på hur vi ser ut, smink, att se ut som de på reklamerna och varför?
Jag pekar inte ut någon, absolut inte, när jag säger "vi tjejer" så inkluderar jag mig själv i det också. Men varför kan vi inte bara vara som vi är? Varför ska vi göra allting så komplicerat och ha massa olika "kompis gäng" och sånt där.

Aja, det är iallafall därför jag tyckte om den här filmen för det får en att tänka på hur vi egentligen beter oss mot varandra och hur vi ser varandra.
Själv tycker jag att alla borde se den här filmen för den var riktigt värd att lägga pengar på!
1 2 3 4 4,5 5
Rekomenderas stort!


Kommentarer
Postat av: victoria m

visst e den bra ! :) <3

2010-10-03 @ 18:32:30
URL: http://busvictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0